zaterdag

Reclame Revisited

Mijn blogfrequentie is dalende. Daar moet aan gewerkt. Daarom doe ik maar gewoon waar ik het best in ben: mopperen, zeuren en afzeiken.
In december 2007 had ik het hier over irritante (radio)reclamespotjes. Sindsdien is er weer een hoop nieuwe ellende voorbij gekomen.

http://nl.youtube.com/watch?v=zxAv-PXUGok

De top 3 van december:
1. Interpolis
2. Postbankspotjes met die blauwe frigide trut en Jan Mulder (toelichting lijkt me volstrekt overbodig)
3. ING-gesprek met uitzicht (quasi-kritische en bedacht-serieuze, geacteerde rampengesprekken 'uit de hoogte'). En dan de debiele toevoeging dat je het hele gesprek kunt horen op weet-ik-veel-en-het-interessert-me-geen-hol-waar. Welke halve zool gaat dat doen?

Wat ergert mij nu?
De top 3 van nu:
1- "Waar zijn we mee bezig?" van Achmea. Een zorgverzekeraar die zich profileert als wereldverbeteraar. Mag ik een kotszakje? Wat mij nog het meest irriteert is het bijzonder slechte Nederlands aan het einde: "Noem ons een idealist." En daarna noemen ze zichzelf ook nog 'een' onrealist. Voor de dyslectici onder jullie: het moet zijn "noem ons idealisten etc".
2- Cora van Mora die 'haar opvolgster' in een vriestruck opsluit. Alle mora-reclames zijn ontzettend niet leuk.
3- Lenen.nl (en alle andere kredietverleners-reclames). Alle debiteuren in deze reclame(s) getuigen van hun tenenkrommende vrolijkheid, terwijl ze zich zojuist (diep) in de schulden hebben gestoken. Welke kredeietcrisis?

Omdat ik er ongetwijfeld naast zit, mogen jullie mij vertellen welke spotjes nog verschrikkelijker zijn!