maandag

Rare jongens, die 'providers'

Met Casema kun je lachen. Die lui rotzooien maar wat aan. Waar ze wél erg goed in zijn is rekeningen afschrijven. Vanaf oktober vorig jaar tot en met juni dit jaar betaalden wij dubbel voor het tv-signaal. Na een eindeloze reeks telefoontjes en online storingsformulieren kreeg ik het in juni dus voor elkaar: we waren weer gewoon één klant. Ik moest alleen nog even ons geld terug zien te krijgen. Dat is nog steeds niet gelukt. Administreren is een vak.
Afgelopen donderdag was ook erg leuk. Om een uur of vier was ik ineens signaalloos; geen tv of internet meer te ontvangen. Naïef als ik ben dacht ik aan een regionale storing. Dat hadden de buren natuurlijk ook. Niet dus. Toen ik om half acht uit het raam keek zag ik dat de buurman gewoon voetbal zat te kijken. Ik bellen met Casema. Tot mijn niet geringe verbazing had ik binnen tien minuten iemand te pakken! Dat was mij nog niet eerder gelukt, zo snel.
"Nee meneer, u bent niet afgesloten. Ik zal een storing voor u melden en dan komt er maandag iemand bij u langs. U vindt maandag te laat? Dan moet ik u inplannen voor een noodstoring. Morgen belt er iemand, hoop ik."
Pas toen ik de arme schat had opgehangen drongen zijn laatste twee woorden écht tot mij door en nee, ik werd vrijdag niet teruggebeld, dus belde ik zelf maar weer eens.
"Nee meneer, er belt alleen iemand als er een storing uitvalt en dat gebeurt niet vaak." "Verbind me dan maar even door met de financiele administratie." Daar aanbeland werd mij voor de zoveelste keer verzekerd dat ik binnen drie weken het openstaande bedrag teruggestort zou krijgen. Wij zijn benieuwd.
Ondertussen zitten wij wel drie dagen zonder tv en internet, dat kan toch niet in deze tijd? Maar maandagmorgen stond er wel een Casema-allochtoon voor de deur: "Ik heb de kruisdraden verwisseld, heeft u al weer beeld?" Nee, dat had ik niet, maar de volgende poging was raak! Één van hun topmonteurs had ons plugje er gewoon uitgetrokken. En daar betaal je dan dubbel voor.
Die lieden hebben niet eens een klachtenafdeling!
Ik wou dat je weer gewoon de PTT overal de schuld van kon geven. Mooie tijd was dat!

Geen opmerkingen: