vrijdag

Lachen met Media Markt (2) (Deze is écht leuk!)

Heer Dinges,

Alleen het team van Monthy Python was misschien in staat geweest een sketch te schrijven over de omruil'service' van Media Markt zoals ik die meemaak. Jullie zijn hilarisch.
Van iemand uit Utrecht (functie onbekend) kreeg ik middels onderstaand mailtje te horen dat alleen ongeopende verpakkingen geruild mogen worden. Die was nieuw, hoewel ik de ongeopende verpakking voor de grap in mijn eerste klacht had geopperd.

Een gesprek op jullie 'service'afdeling:
"Goedemiddag meneer, u wilt uw tv ruilen? Wat scheelt er aan?"
"De doos bevalt niet; heeft u geen groene?"

Ik dien hierbij een (nieuwe) klacht in over de Media Markt Utrecht om de volgende redenen:

  1. Het amateuristische gedrag van een aantal medewerkers. Enkele voorbeelden: Niemand weet wat de exacte omruilvoorwaarden zijn. Als ik mijn tv weer meeneem vanaf de serviceafdeling (weer ingepakt door medewerker) rolt de afstandsbediening er uit! De medewerker uit onderstaande mail weet zelfs te verkondigen dat een verpakking niet open geweest mag zijn! Te bizar voor woorden. Waarom de doos (alleen één handvat) beschadigd was, heb ik al zeker vier keer uitgelegd. Het was in ieder geval niet mijn schuld. Voor zo'n lachwekkend mailtje heeft hij bovendien 10 (tien!) dagen nodig!
  2. De chef verkoop weet mij te vertellen dat de omruilperiode geen testperiode is. Wat is het dan wel?
  3. De stuitende klantonvriendelijkheid van jullie serviceafdeling en van de Media Markt Utrecht in het algemeen.
  4. Het niet kunnen omruilen binnen de termijn in de originele verpakking, zonder dat daar een plausibele reden voor gegeven wordt.


Jullie reclameslogan is aan vervanging toe; volgens mij moet je hartstikke gek zijn om iets bij jullie te kopen.

Henk Bongers

Geachte heer Bongers,

Naar aanleiding van uw email van 28 maart jl. sturen wij u bij deze een reactie.

Hierbij willen wij u graag mededelen dat u als klant binnen de 14 dagen na aankoop recht heeft om een product te retourneren mits ongeopend in de originele staat.

Als u een product bij ons retourneert verwachten wij dan ook dat deze onbeschadigd, ongebruikt in de originele staat bij ons geretourneerd wordt zodat wij het product alsnog als nieuw kunnen verkopen.

Omdat de doos beschadigd is en omdat het product gebruikt is, kunnen wij daarom niet op uw verzoek ingaan om uw TV alsnog terug te nemen.

Wij gaan er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Dinges D.

Geen opmerkingen: